loading...
بزرگترین وبسایت آموزشی اجتماعی
محمد بازدید : 12 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

نظر آشنا و جواب به ایشان:

من یه دوست محجبه دارم که خیلی متین و زیباست ولی بخاطر روگیری زیاد چیزی از چهره اش پیدا نیست، به همین خاطر این بنده خدا هیچ خواستگاری نداشته تا حالا
خیلی دلم براش می سوزه چون اگر اهل آرایش و روی خوش نشون دادن به نامحرم بود تا حالا حتما ازدواج کرده بود...
امروزه پسراي جامعه تا زيبايي هاي يه دختر رو نبينند براي ازدواج دنبالش نمي روند، و چادر جلوي اين پسنديده شدن رو مي گيره...

با سلام.
خواهر گرامي، انگار در ذهنتان كمي مسائل را با هم آميخته ايد و اهميت ها را مد نظر قرار نمي دهيد.
اول چند سوال:
-بايد ديد آيا مهم ترين علت ازدواج نكردن اين دوست شما همين رعايت حجاب است؟ و همه باحجاب ها در دنيا با همين مشكل مواجه هستند؟
-اگر دوست شما حجابش را كنار بگذارد، و به اين وسيله محكم ترين واجبات خداوند كه سفارش هاي فراواني در قرآن و احاديث به آن شده است را كنار گذارد، آيا موفق به ازدواج مي شود؟ و اصولاً آيا ازدواج موفقي خواهد داشت؟ و يا هر چه بيشتر خودش را نشان دهد ازدواجش موفقتر خواهد بود؟
-كدام كمالات انساني دوست شماست كه بايد با كنار گذاشتن حجاب آن را نشان دهد؟ و حجاب آن را پوشانده است؟!!!
-انگار مي كنيم حجابشان را كنار گذاشتند، آيا پسراني كه به خواستگاري ايشان مي آيند، علتش شهوت و هوس و دست يابي دو روزه به اين زيبايي نخواهد بود؟ آيا علتش رسيدن به ظاهري نيست كه در كشاكش همين جامعه و برخورد با زيباتر از اين دختر، به دختران ديگر گرايش پيدا مي كند؟
-خدا تواناتر است يا بندگانش؟ آيا براي رسيدن به يك خواسته، با كنار گذاشتن خدا مي توان از بندگان ضعيفش انتظار براورده شدن مشكل را داشت؟ مثلاً چون حجاب و امر خدا را اطاعت مي كند، پس ازدواج نمي كند، حال بيايد و به خواست بعضي از هوس رانان جامعه لباس بپوشد تا زودتر به ازدواج برسد؟ !!! آيا اين اعتقاد به شرك بيشتر شبيه نيست؟
خوب، مي بينيد كه محور حرف شما در اين خلاصه شده است كه كسي رضايت مردم را به رضايت خداوند بزرگ ترجيح دهد تا زودتر به خواست خود برسد،  شايد بدانيد كه اگر مراد دل كسي در اين موضوع كه گفته شد برآورده شود، هيچ سرانجام خيري در انتظارش نخواهد بود...
اما مشكلي كه گفتيد، اين روزها كمي در چشم مي زند، پسراني كه در جامعه دنبال تيپ و قيافه هستند، و دختراني كه خود را مجبور به نشان دادن مي بينند تا مثلاً زودتر ازدواج كنند (البته به خوبي مي بينيم كه خودنمايي ها هيچ گاه براي ازدواج و يافتن همسر نبوده است، بلكه خودفروشي به چشمان خريدار جامعه بوده است)
اول به سراغ اين پسرها مي رويم:
شما به اين فكر كنيد، پسري كه درك درستي از زندگي مشترك ندارد، و از همه اخلاقياتي كه بايد در مورد آن براي انتخاب يك همسر مناسب اقدام كند، فقط به چهره و نوع لباس پوشيدن طرف نگاه مي كند، چه نتيجه اي انتظارش را مي كشد؟ آيا واقعاً آمار يك طلاق از هر سه ازدواج در تهران يكي از نتايج آن نمي شود؟-(خوب مي دانيم كه مسائل مالي بهانه اي بيش نيست و اگر عشقي فراتر از هوس و كشش غريزه در كار بود با اين موارد به هم نمي خورد)- اگر كمي در علت بيشتر اتفاقات ناگوار و حوادث تلخ اجتماع بنگريم، به راحتي مي توانيم ريشه بيشتر آنها را در خود نمايي ها و در چشم چراني ها جستجو كنيم.
در ضمن اگر كمي تحقيق كنيد و چشم باز كنيد، خواهيد ديد كه اصولاً بيشتر اين ازدواج ها نارس هستند و مثلاً پسري فقط وقتي چشمش زيبايي يك دختر را گرفت، و غريزه و شهوتش به تكاپو انداختش، به اين نتيجه مي رسد كه عاشق شده است و بايد ازدواج كند. و از ازدواج فقط همين را فهميده است كه بايد با زني زيبا در جامعه دست به دست هم پياده روي كند و عاشقانه صحبت كند !!!
البته در اين موضوع هميشه دو طرف دختر و پسر در اشتباه هستند. اين راه با اشتباه هر دو گروه به بي راهه مي رود. در مورد دخترها نيز همين طور است:
سواي از دختراني كه به بي حجابي و بد حجابي عادت كرده اند و يا فرهنگ خانوادگي آنها اينگونه تربيتشان كرده است، اگر بنا را به اين بگذاريم كه مثلاً اين دختران براي پيدا شدن يك جفت و همسر مناسب بايد اينگونه باشند، كمي دقت كنيد و ببينيد آيا بعد از اينكه به سلامتي، چشمي زيبايي و كمالات !!! اين دختران را ديد و كشفشان كرد!!! و ازدواجي صورت گرفت، چرا حجابشان را رعايت نمي كنند (البته به نوع ديد شما كه بي حجابي براي خريده شدن در چشمي بود، حال كه خريداري صورت گرفته است، اين جلوه گري براي چه ادامه دارد؟؟؟) مي بينيد كه تن و زيبايي را به نگاه ها فروختن كاري عادي شده است كه، حقيقت رفتاري يك گروه از دختران و زنان جامعه ما شده است...
و در پايان، اگر دختري به اين نتيجه رسيده است كه كنار گذاشتن حجاب آخرين چاره است تا ازدواج كند، لطفاً اين آيه را با اعتقاد و اشتياق بخواند:


 وَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ وَکَفَی بِاللَّهِ وَکِیلًا (احزاب/۳)* و بر خدا اعتماد كن همين بس كه خدا نگهبان توست

اي كاش دختران و زنان جامعه مي دانستند به خاطر رفتار مخاطره انگيز آنها در جامعه، چه اتفاقات ناگواري كه در روحيه افراد نمي افتد، و چه معادلاتي در زندگي و سرنوشت جوانان جامعه كه به هم نمي خورد. اين در حالي است كه شايد از همين دست اتفاقات در اطرافيان خودشان نيز بيفتد و باز چشمشان باز نشود...
و اي كاش زشتي و نحسي و كثيفي اين كار در چشمشان زيبا جلوه نكند...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت جامع آموزش مسائل حوزه اجتماعی مسائل ازدواج و نکات شناختی وشخصیتی در ازدواج حجاب
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا وبسایت کلید توانسته نیاز شما را برآورده نماید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 115
  • بازدید کلی : 1,812