loading...
بزرگترین وبسایت آموزشی اجتماعی
محمد بازدید : 16 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (1)

ا:

  • سلام و خسته نباشید، ضمن تقدیر از اینکه باب مناظره رو باز گذاشتید و امیدورام عادلانه به این موضوع نگاه کنید؛ خواهش می کنم به این سئوالات جواب بدید:
    1) در دنیا نزدیک 7 میلیارد نفر زندگی میکنند که نصفشون یعنی 3.5 میلیارد خانم هستند که از این رقم حداکثر در کشورهای اسلامی حدود 200 میلیون با حجاب هستند؛ آیا بقیه در ناامنی هستند یا چنین احساسی دارند؟ بنده بیش از 30 کشور خدا لطف کرده و دیدم و اجازه بدید عرض کنم که خواهر من با پوشش چادر در ایران بیش از فاسدترین شهرهای اروپایی (امستردام هلند) احساس ناامنی می کنه و روز نیست که نیاد و ناراحت نباشه که بهم چی گفتند یا ... پس راجع به احساس امنیت بیشتر باید بحث بشه و صرف ادعای این موضوع نمی تونه اونو ثابت کنه.


با سلام
در مورد اينكه فرموديد خواهر محترمتان با چادر در ايران بيشتر از فاسدترين كشورهاي دنيا احساس نا امني مي كند.
دوست گرامي، سواي از اينكه چقدر اين حرفي كه مي زنيد درست باشد(كه اسناد نادرستي آن را در قسمت دوم جواب به شما، به زودي عنوان خواهم كرد) و اينكه حواشي كار چه چيزهايي ممكن است باشد، بايد به اطلاع شما برسانم كه، چادر تنها حل كننده مشكل امنيت زن نيست، در قرآن نيز به اين اشاره شده است كه زنان حتي پاي خود را محكم به زمين نكوبند تا صداي خلخال پايشان به گوش نامحرم برسد و در دلشان هوس مزاحمت پديد آيد (البته خلخال و ... براي عربستان صدها سال پيش است)، امروزه ما به قول شهيد مطهري به اين قضيه مي گوييم "زبان دار " راه رفتن، زبان دار لباس پوشيدن و ...به اين معني كه مثلا زني چادر به سر دارد، ولي اين چادر فقط اسمش چادر است(مانند چادرهايي كه همه بدن زن از پشت آن معلوم است)، يا چادر دارد ولي حركات و سكناتش همراه با حيا و عفت نيست، پس صرف چادر به سر كردن دليلي بر مورد اذيت واقع نشدن نمي باشد و حجاب بايد همراه با عفت و حيا نيز همراه باشد، كما اينكه دلايل زيادي هست كه يك زن چادري در محيطي مورد متلك افراد واقع مي شود، به عنوان مثال يكي از اين علت ها ممكن است خراب شدن جو فكري جامعه اي باشد كه بي حجابي در آن زياد شده و مرد هايي آنقدر دريده و بي غيرت شده اند، كه ديدن يك چادري ناراحتشان مي كند(البته قصد بي احترامي ندارم و خدا را بر اين موضوع شاهد مي گيرم)، و دلايلي ديگر كه به خاطر طولاني شدن متن از نوشتنش صرف نظر مي كنم.


  • 2) در مورد حجاب جنابعالی و همفکرانتون صرفا حفظ اخلاقی آقایون رو مد نظر قرار می دهید یعنی برداشت اینه (اگر صحیح نیست لطفا اصلاح فرمایید) که برای حفظ جامعه از گناه (که در واقع منظور آقایونه از بیان این جامعه) خانمها خودشونو بالاجبار باید بپوشونن!!! پس خانمها چی؟ چرا باید اونها با این مشقت تاوان آقایون رو بدهند؟؟ خواهش می کنم نفرمایید که چادر و حجاب هیچ زحمت و مشقتی برای خانمها نداره و امنیت اونها حساب میشه.


دوست عزيز هيچ وقت كسي نمي گويد چادر و حجاب مشقتي براي زن ندارد، جزاي بهشت نيز براي اين كار سخت، اين را ثابت مي كند، اما در اينكه چرا زن بايد تاوان آقايون رو بدهد،- (در ضمن مي گوييد جامعه يعني مردان، لطفا كاملترش كنيد و بگوييد جامعه يعني مكاني كه قواي محركه بشر كه بيشتر آن را مردان تشكيل مي دهند براي فعاليت به آن وارد مي شوند؛ كه هر چيزي ممكن است اين زندگي اجتماعي را به مخاطره بيندازد، كه يكي از اين علت ها فسادي است كه از برخي از زنان و دختران جامعه نشئت مي گيرد، و تمركز جامعه از فعاليت سازنده مي رسد به هوسراني (تقريبا چيزي كه در برخي از دانشگاه ها اتفاق مي افتد)؛ بازخورد اين جامعه خراب نيز مستقيماً متوجه خانه اي مي شود كه قرار است زني به عنوان همسر با همين مرد زندگي مشترك داشته باشد)- اين را ما نمي گوييم، بلكه وظيفه اي است كه خدا در قرآن براي زنان معلوم كرده است، و دستور به پوشش به عنوان نمونه، در آيه 31 سوره نور و يا آيه 59 سوره احزاب آمده است، كه زن خود را بپوشاند ، اما واقعا چرا؟
اگر كتاب حجاب شهيد مطهري را مطالعه اي بفرماييد، در اين مورد مطالبي هست كه زيبا توضيح داده شده است (كه واقعا در اين جا و در چند سطر نمي توان به آن پاسخي قانع كننده داد، و شما ناگزير از خواند كتابي كامل چون "مسئله حجاب" هستيد)
ولي يك مورد را به طور اجمالي بيان مي كنم كه: انسان ها مخصوصا مرد ها تنوع طلب هستند، و همين كه مدت كوتاهي با زني به اسم همسر زندگي كردند، چهره و بدن زن برايشان عادي مي شود، و اين مرد اگر صاحب اعتقادي قوي براي خودنگهداري و تقوا نباشد و به عنوان مثال يك آدم هر دم به مزاجي فرض شود، وقتي بيرون از خانه زنان متعدد و زيباتر از همسر خويش را - (كه البته حس زيباتر ديدن زنان و دختران در جامعه گفته مي شود، حتي اگر از همسرش زشت تر باشند)- مي بيند، مطمئنا عشقش به همسرش كمتر مي شود و بهانه گيريش بيشتر مي شود( متاسفانه همين زن نيز وقتي از چشم مردش مي افتد، ممكن است خود را ناگزير به جلوه گري به ديگران ببيند تا، احساس ناز داشتن و جلوه گري كردن خود را ارضاء كند، در حالي كه اسلام عزيز اين ناز داشتن را براي نياز همسرش خلق كرده است، متاسفانه اين بي حجابي ها باعث به هم ريختگي فطرت زن و مرد نيز مي شود)...
حجاب نيامده است كه زن را محكوم به قبولي شرايطي كند كه در قبال مرد بايد بپذيرد، بلكه حجاب براي زنان هم بسيار مفيد است، كه كوچكترين فايده آن حفظ كانون خانواده خودش است، به اين معني كه زن قلب شوهرش را براي خودش مي خواهد، حال همين مرد با ديدن زنان و دختران جلوه گر چه قلبي براي همسرش مي تواند داشته باشد، با قبولي اين اصل كه، هر چه ديده بيند، دل كند ياد؟
شما انشاالله منكر همه ناامني ها و فجايعي كه در جامعه اتفاق مي افتد، ‌نيستيد؟ پس اگر منكر نيستيد و اينها يك معضل است، بايد براي از بين بردن آنها كاري كرد. كارش را هم خداوند در قران كريم بيان كرده است، كه يكي از آنها حجاب است. خوب حجاب مي آيد تا :
1)  زنان و دختران احساس امنيت و آرامش رواني كنند. و مردان نيز سواي محرك هاي اطراف خود به فعاليت هاي خود در اجتماع برسند و هوس ها و غرايز خود را براي همسر خود و براي محيط امن خانه خويش نگه دارند. يعني زنان اجتماع قلب مرد را تصاحب نمي كنند و باعث انحراف مردان جامعه نمي شود، و مرد هم خود را و عشقش را و شهوتش را براي خانه و همسر خويش نگه مي دارد.
2) از پي اين مورد، استحكام پيوند خانوادگي اتفاق مي افتد، شما حس كنيد مرد در حالي به خانه مي آيد كه عشق و هوس هيچ زني در ذهن و قلبش نيست، و فقط همسر خويش را دوست دارد و احساس نياز خويش را در گرو ناز همسرش عرضه مي كند. چقدر اين زن مي تواند احساس خوشبختي كند؟
3) از پي استحكام خانواده، استواري اجتماع مي آيد، يعني جامعه وقتي امنيت پيدا مي كند كه، مرد غريزه شهوت خويش را براي خانه خويش نگه دارد، و در جامعه براي شهوت راني نيايد، اين جامعه مي شود ميدان ظهور استعدادها و انجام فعاليت هاي سازنده اي، كه با تمركز بيشتر روي كارها اتفاق مي افتد...
4) در مورد چهارم، احترام و ارزش موجودي به نام  " زن" نهادينه مي شود، يعني زن در اجتماع به عنوان يك موجودي كه فقط مي شود با ديدنش، با لمس كردنش، با استفاده جنسي از او، با او برخورد كرد، ديده نمي شود، اين زن، بدنش اصل نيست و در چشم گروه مردان شهوت پرست جامعه مرتباً وزن نمي شود، و اندامش اصل نيست، بلكه به عنوان فردي از همين جامعه و به عنوان انسان در آن فعاليت مي كند.
 اصلا حجاب آمده است تا زن از گوشه خانه به اجتماع بيايد، و مورد سوء استفاده نيز قرار نگيرد. البته شما به وضوح ديده ايد كه مثلاً زنان بي حجاب و آرايش كرده و بزك كرده را راحت تر براي كارهايي چون منشي گري و فروشندگي و ... استخدام مي كنند، و با استفاده از جنسيت و زيبايي زنان و دختران، براي فروش و جذب مشتري، استفاده ابزاري مي كنند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط پریا در تاریخ 1392/04/11 و 20:35 دقیقه ارسال شده است

آیه ی 59 سوره ی الاحزاب می فرماید: ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مومن بگو که خویشتن را (به چادر) بپوشانند که این کار برای اینکه شناخته شوند (به ایمان دار بودن) و اذیت و آزار نکشند (از تعرض و جسارت آزار نکشند) بر آنان بهتر است و...


کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت جامع آموزش مسائل حوزه اجتماعی مسائل ازدواج و نکات شناختی وشخصیتی در ازدواج حجاب
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا وبسایت کلید توانسته نیاز شما را برآورده نماید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 154
  • بازدید کلی : 1,851